אודות הר ועמק

מותג הר ועמק שם לו לחזון להוביל את תרבות השמן בישראל, תוך שמירה מתמדת על כבוד הסביבה והאדם. השילוב של אקלים מגוון מהעמק וההר יחד עם קרקעות שונות, יוצרים את השילוב האידאלי לייצור שמן זית איכותי.

בעמק יפה בין כרמים ושדות

מותג  הר ועמק הושק בשנת 2013 כיוזמה של מספר משקים חקלאיים עבריים מאזור עמק יזרעאל, רמות מנשה והגלבוע, שביקשו לאגד כוחות על מנת ליצור שמן זית ישראלי איכותי. 

בשנת 2010 נטענו את הזיתים הראשונים באדמות ההר והעמק, ומאז אנו מייצרים מדי שנה מאות טונות של שמן זית בכבישה קרה באיכות כתית מעולה. אצלנו בהר ועמק לא רק הזית ירוק: שמן הזית שלנו מופק מזיתים המטופחים מתוך תפיסה אינטגרטיבית כוללת: החל מבחירת השטחים והזנים, דרך ממשק מניעה של מזיקים וגידול מבוקר, ועד כבישת הזיתים במתקן עצירה מהמתקדמים ביותר בארץ. מדובר באתגר ניהולי וטכנולוגי מורכב ורב שלבי, שתכליתו להפיק את מיטב האיכות ממירב התוצרת. אנו לא מתפשרים על איכות המוצר, וכן לא על איכות סביבת הגידול: אנו מטפחים מטעים ירוקי עד, מצמצמים למינימום שימוש בחומרי הדברה ודישון, מטפחים אוכלוסיות בעלי חיים מועלים במטעים ומשתמשים בפסולת בית הבד לדישון השדות.
אנו בהר ועמק עושים הכול במטרה לאפשר לצרכנים לצרוך שמן זית בריא יותר מבלי להתפשר על הטעם, מצאנו את הנוסחה שמעניקה לשמן ארומה ייחודית ויוצרת חווית פינוק עם כל טיפה ממנו, בסלט, בישול ואפילו אפייה. כרמי הזיתים נטועים הן בגבעות והן בעמקים והמגוון הגידולי הוא זה שמשפיע ישירות על האיכות והמרקם כך שאין שמן זית שני בטעמו לשמן של הר ועמק. הזיתים של הר ועמק נמסקים ברגע הנכון ומגיעים לבית הבד במצב הנכון. את השמן אנו שומרים בתנאים מבוקרים של אור וטמפרטורה, ודואגים להביאו אליכם ארוז בקפידה. השמן של הר ועמק עומד בכל הסטנדרטים המחמירים ביותר של תו התקן לשמן זית ישראלי איכותי, טעמו משובח ורמת החמיצות מדויקת.

למה הטעם של שמן הזית שלנו כל-כך מיוחד?

כדי להגיע לטעם אופייני ואחיד לשמן הר ועמק, הבנו שעלינו לייצר שמן בלנד ולא זני. השמן שלנו מופק מערבוב זנים עפ"י נוסחת תמהיל שנבחנה ונבחרה בקפידה ע"י מומחים בעלי הכשרה ייחודית בתחום טעימת שמן הזית. המטרה היא להביא לצרכן את המיטב בכל עת, לשמור על הטעם לאורך כל השנה, ומדי שנה. במהלך השנה חלים באופן טבעי שינויים קלים בטעמי השמן. כמו כן הטעם המתקבל מכל זן משתנה מעט מעונה לעונה. העירוב הזני הוא זה המאפשר לנו לקיים רצף איכות ואחידות מוצר.